lördag 13 april 2013

Kreativiteten.

Mycket av mitt skapande har uppkommit nu under min andra graviditet men inte mycket blev gjort, inte så som jag hade tänkt mig. Man mår illa, kan inte äta å så vidare och en depression på de. Innan jag vart gravid var jag mitt uppe i en kris i mitt liv. Jag var i en separation, tappade fotfästet total och hamnade i en djup depression, vänner som försvann och nu stod jag där helt själv med min son i min famn. Allt rasade och det var svårt att ta sig upp, gjort en lång resa från då till nu. För att må bättre började jag tänka mer på mig själv och vad jag vill få ut av livet. Mycket tack vare terapi, fick tillslut rätt sorts terapi som varit avgörande. Träffade en ny man mitt i allt kaos, fann en ny kärlek i denna stress. Livet blir inte alltid som man tänkt sig! Kärleken var inte planerad men den fanns där, tillsammans fick vi ett barn och det har blivit min nya familj. Så en del av tillfrisknande hör ihop med min sömnad. En ny hobby har kläckts och jag får ut mycket av mitt skapande, glädje och lyckorus finner sig när jag klipper med en sax. Det berättar mer om vem jag är och hur saker kan förändra ens liv.



1 kommentar: