fredag 18 oktober 2013

Syfestivalen och mycket mer.

Det känns som jag aldrig får vila. Hjärnan går på högvarv. Pluggar mellan varven och bygger upp en ny struktur i vardagen. Försöker tänka i nya banor. Leva mindfullness och vara närvarande. Lättare sagt än gjort! Krävs övning i mitt fall. Att inte låta tankarna fara iväg när jag borstar tänderna kan man ju tänka sig är ganska lätt men det är det inte, tankarna drar gärna iväg. Att gå medvetet tillbaka till där jag började och ta en sak i taget är inte det lättaste när man har barn runt sig. När jag skapar är jag mer fokuserad och helt inne i det jag gör. Jag ser mitt skapande som helande för både kropp och själ.

Har så mycket saker som jag vill göra och uppnå.

Försöker hitta ny bostad och lägger hela min själ i det just nu. Har även andra projekt på gång. Målen är många och jag vet precis vad jag vill. Har nog aldrig varit så målmedveten som jag är nu. Jag hoppas kunna förverkliga mina drömmar innom kort.

Nästa vecka är det tre saker som händer. Roligast av dom alla är syfestivalen! Jag bara älskar det, tillbringar hela helgen där tillsammans med andra kreativa människor. Vi ska inte prata om alla tyger, dom är fantastiska! Längtar. Förmodligen kommer det en ny maskin hem till oss då jag sparat ihop pengar till den. Det blir min nya bebis!!! Sen är det två möten som är inplanerade. Den ena handlar om bostäder och den andra är hemlig tillsvidare, om allt går som planerat får ni veta det väldigt snart.

Oktober månad och det innebär att det blir Helloween snart. Jag blev så sugen på att göra något nytt. Det fick bli små pumpor att dekorera huset med. Kommer fler bilder vid senare tillfälle då jag behövde jobba lite mer på ett annat projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar