onsdag 27 november 2013

Beautiful dress

Jag älskar den här klänningen som jag sydde för två helger sen. Sitter jätte fint på! Jag använde mig utav ett grundmönster från Marianns systuga som jag köpte på mig under syfestivalen. En enkelt mall att utgå från. Men en hel del justeringar på vägen fick det bli då jag vill att den ska sitta perfekt på just mig. I midjan sydde jag in den mer då jag vill ha en mer figursydd klänning. Såg annars lite rak och platt ut. Och midjan fick bli kortare. Längden justeras nästa alltid på mina plagg då jag är väldigt kort. Tyget kommer från Tyglycka som köptes under symässan. Klänningen sydde jag upp i storlek S.

2 kommentarer:

  1. Jättefin! Fint tyg och fin modell, skulle velat haft en sån om jag varit ung idag!

    SvaraRadera
  2. Åh du e så duktig vännen jätte fin<3

    SvaraRadera