torsdag 1 augusti 2013

Blommor vikta av pengar.

För inte så länge sen var vi bjudna på bröllop och brudparet önskade sig bara pengar. Jag själv har svårt för att bara ge sedlar, tycker att det känns väldigt opersonlig. Jag brukar alltid ha en tanke bakom gåvan som jag faktiskt gör eller inhandlar. Men nu vare så att behovet av pengar var större eftersom dom gärna vill åka på en familjeresa tillsammans. Så jag fick använda fantasin. Jag hittade tipset och det jag sökte via en blogg. (Som jag dessvärre inte hittar just nu annars hade jag länkat vidare till bloggen) En rolig och kreativ idé! Det fick bli blommor som jag vikte av pengar som jag sedan satte in i en blommbuket. Här nedan visar jag på hur man gör. 



1. Använd en valfri sedel.
2. Vik sedeln på mitten och vik ut igen.


1. Vik mot mitten av sedeln. 
2. Gör samma sak på den andra sidan.
3. Du viker igen mot mitten.
4. Samma sak gäller här. 


1. Sista vikingen och blomman börjar bli färdig.
2. Det behövs tre stycken sedlar för att göra denna blomma.
3. Du sätter ihop alla sedlar mot varandra. 
4. Vik mot mitten, nu är det bara att sätta ett snöre eller liknande så att blomman håller ihop. Jag använde mig utav en ståltråd. Vira den runt mitten så den blir stadig. 


1. Vik ut blomman.
2. Tryck ut och pressa med fingrarna. 





Det färdiga resultatet! 

1 kommentar: