tisdag 29 oktober 2013

Syhörna mitt i vardagsrummet.

I går fick jag hem min efterlägtade symaskin. Har länge velat ha den och äntligen är den min. På symässan bokade jag mig upp på en. Då dom inte säljer på plats så hämtas den i butik. Jag kan varmt rekommendera Sycenter som ligger i Odenplan. Där jag själv köpt den ifrån. Dom är väldigt hjälpsamma och duktiga på maskiner.

Första dagen på mässan hade jag båda barnen med mig och inte en lugn stund blev det där. Lillebror tyckte att det var spännande med en massa folk och ville utforska världen runtomkring sig. Med andra ord var det dö trisst att sitta kvar i vagnen. Storebror fick springa efter lillebror medans jag försökte prata och inhandla saker. Utöver att inte få lugn stund så var det kul att storebror var med. Han fick själv välja tyger som vi sedan ska sy upp till tröjor.

Känns overkligt att maskinen är hemma hos oss mitt i vardagsrummet. Tur det att vi har ett stort vardagsrum där min hobby får plats.

Jag känner mig så otroligt glad och berusad av att följa min dröm. Det här är mitt sätt att supa mig full av material, inspirationen och skapande och det bästa av allt är att ruset varar längre och jag slipper baksmälla, hur bra är inte det?  För jag har valt att vara nykter av många själ. Och jag kan verkligen förstå hur den ena maskinen kompletterar den andra. Och även förstå värdet i mitt skapande. Jag är så värd den! Och tusen tack till min man som stöttar mig! 

Nu är jag lycklig ägare till tre maskiner :) Ser även fram mot att utveckla mitt skapande. Men först måste jag lära känna maskinen bättre innan den är i full gång. 

Syhörnan är inte färdig då jag ska få upp fler hyllor. Saker ska rensas så jag kan få plats med alla tillbehör. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar